keskiviikkona, tammikuuta 27, 2010

Kerubi


Mikä on tämän reseptin salaisuus?
Onko tällä huumaavia ominaisuuksia?
Saako tämä haluamaan enemmän?
Saako tämä unohtamaan kodin?
Minne sinä viet minua?

Nostat jalkasi hartioilleni vaikka se on minun roolini.
Mitä minä teen sinulla, jos olet tuollainen?
Tee muille kuten tahtoisit itsellesi tehtävän.
Kuka on lähimmäinen?
Nimi on peräisin assyrian sanasta kirubu "olla lähellä".
Miksi on niin vaikea uskoa että kaikki menee hyvin?

Mikä on tämän juoman salaisuus?
Saako se minut iloiseksi?
Saako se minut surulliseksi?
Saako se minut?
Onko tämä jumalainen ilmestys?

Hyväilet hajamielisesti, tuntuu iholta paidankin läpi,
sinulla on sellainen kosketus että oksat tuntuvat vahatuilta
ja ikkunan lävitse näen kuinka ne kurkottuvat kohti, riettailijat.
Nämä ovat sanoja kaipuusta joka konttaa kohti kuin kahdeksankuinen lapsi,
itsevarmasti ja hymysuin, nousee vasten tuolia, horjahtaa, äiti!
Älä pelkää, en tekisi sitä sinulle.

Mikä on tämän pyhän salaisuus?
Missä säilytät seksilelujasi?
Miksi sinulla on neljä siipeä?
Miksi minun pitää kannatella sinua?
Milloin ajattelit hankkia lapsia?

En tahtoisi satuttaa sinua, mutta minun on kerrottava tämä:
läsnäolosi saa minut toivomaan että huone olisi isompi,
että voisimme tehdä pienen kävelyretken täällä sisällä lämpimässä.
Pakkaisimme koriin hieman viiniä ja mukavan huovan.
Sytyttäisimme nuotion. Älä pelkää. Ihan pienen nuotion,
joka hehkuisi pimeässä kuin pienen pieni kerubi.

Mikä on viherkasviesi salaisuus?
Entä tämän sienirisoton?
Mikä on salaisuutesi?
Montako vesilintua osaat luetella ulkomuistista?
Oletko nähnyt niiden parittelevan?

Miksi et uskoisi minua.
Minulle alkaa tulla kiire. Onko meitä tarpeeksi monta?
Eikö tämä riittäisi ennen kuin päästään asiaan.
Älä pelkää. En aio jäädä.
Hartiani alkavat väsyä.
Sinulla on ihmisen, leijonan, härän ja kotkan kasvot.

Ei kommentteja: